PROCES VERBAL nr.4
al ședinței Comisiei teritoriale Edineț pentru ajutoare umanitare
04 mai 2016 or.Edineț
ora 14.00 str.Independenței nr.33
A prezidat: dl.Valerian CIOBANU – președintele Comisiei teritoriale Edineț pentru ajutoare umanitare
Au fost prezenți: membrii Comisiei, conform listei
Ordinea de zi: – Privind repartizarea ajutorului umanitar, suplimentar, acordat de către Guvernul României, cu titlu gratuit pentru Republica Moldova, primăriilor (localităților) din raionul Edineț, zahăr și colete cu prduse alimentare, (raportor – Valerian Ciobanu).
– Privind contabilizarea procesului distribuirii ajutorului umanitar, suplimentar (zahăr și colete cu prduse alimentare), la nivel teritorial și local (primării, localitate, beneficiar).
Privind repartizarea ajutorului umanitar, suplimentar, acordat de către Guvernul României, cu titlu gratuit pentru Republica Moldova, zahăr și colete cu prduse alimentare, primăriilor din raionul Edineț.
Urmare a informației președintelui Comisiei teritoriale Edineț pentru ajutoare umanitare dl.Valerian Ciobanu, cu privire la recepția ajutorului umanitar acordat suplimentar, zahăr și colete cu produse alimentare, de la Agenția Rezerve Materiale, transportarea de la Chișinău la Edineț și stocarea ajutorului umanitar, precum și distribuirea ajutorului umanitar către Comisiile locale de distribuire ajutorului beneficiarilor, Comisia teritorială Edineț pentru ajutoare umanitare:
- Se ia act de faptul recepționării ajutorului umanitar, zahăr și colete cu produse alimentare, primit de la Guvernul Romăniei prin intermediul Agenției Rezerve Materiale, în cantitate de 15 (cincisprezece) colete și 5384,75 kg de zahăr, factura fiscală seria EWAB nr.000526333 din 03 mai 2016, în sumă totală de 72415,00 lei, pentru categoriile de beneficiari după cum urmează:
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 69 (persoane) x 5 kg = 345,00 kg;
- Copii aflați sub tutelă, 3 (copii) x 18,25 kg = 54,75 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 987 (beneficiari) x 5,0 kg = 4935,00 kg;
- Familii decedați la războiul pe Nistru, 1 (beneficiar) x 10,00 kg = 10,00 kg;
- Familii decedați la lichidarea avariei de la Cernobîl, 4 (beneficiar) x 10,00 kg = 40,00 kg;
TOTAL – 5384,75 kg.
COLETE
- Familii decedați la războiul pe Nistru, 1 (beneficiar) = 1 colet;
- Case de copii de tip familial, serviciul APP, 14 (beneficiari) = 14 colete.
TOTAL – 15 colete.
- Aprobă planul de distribuire a ajutorului umanitar (zahăr și colete cu produse alimentare) către Comisiile locale (primării) de distribuire a ajutorului umanitar, după cum urmează:
Primăria or.Edineț
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 24 (persoane) x 5 kg = 120,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 154 (beneficiari) x 5,0 kg = 770,00 kg;
- Familii decedați la lichidarea avariei de la Cernobîl, 1 (beneficiar) x 10,00 kg = 10,00 kg;
TOTAL – 900,00 kg.
COLETE
- serviciul APP, 1 (beneficiar) = 1 colet.
TOTAL – 1 colet.
Primăria or.Cupcini
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 8 (persoane) x 5 kg = 40,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 70 (beneficiari) x 5,0 kg = 350,00 kg;
TOTAL – 390,00 kg.
COLETE
- serviciul Case de copii de tip familial, 1 (beneficiar) = 1 colet.
TOTAL – 1 colet.
Primăria s.Alexeevca
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 24 (beneficiari) x 5,0 kg = 120,00 kg;
TOTAL – 120,00 kg.
Primăria s.Bădrajii Noi
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 18 (beneficiari) x 5,0 kg = 90,00 kg;
TOTAL – 90,00 kg.
Primăria s.Bădrajii Vechi
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 1 (persoane) x 5 kg = 5,00 kg;
- Copii aflați sub tutelă, 1 (copii) x 18,25 kg = 18,25 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 7 (beneficiari) x 5,0 kg = 35,00 kg;
TOTAL – 58,25 kg.
Primăria s.Bleșteni
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 40 (beneficiari) x 5,0 kg = 200,00 kg;
TOTAL – 200,00 kg.
Primăria s.Brătușeni
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 38 (beneficiari) x 5,0 kg = 190,00 kg;
TOTAL – 190,00 kg.
COLETE
- serviciul APP, 1 (beneficiar) = 1 colet.
TOTAL – 1 colet.
Primăria s.Brînzeni
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 13 (beneficiari) x 5,0 kg = 65,00 kg;
TOTAL – 65,00 kg.
Primăria s.Burlănești
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 6 (persoane) x 5 kg = 30,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 35 (beneficiari) x 5,0 kg = 175,00 kg;
- Familii decedați la războiul pe Nistru, 1 (beneficiar) x 10,00 kg = 10,00 kg;
TOTAL – 215,00 kg.
COLETE
- serviciul APP, 1 (beneficiari) = 1 colet.
TOTAL – 1 colet.
Primăria s.Cepeleuți
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 1 (persoane) x 5 kg = 5,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 40 (beneficiari) x 5,0 kg = 200,00 kg;
TOTAL – 205,00 kg.
COLETE
- serviciul Case de copii de tip familial, 1 (beneficiar) = 1 colet.
TOTAL – 1 colet.
Primăria s.Chetroșica Nouă
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 1 (persoane) x 5 kg = 5,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 19 (beneficiari) x 5,0 kg = 95,00 kg;
TOTAL – 100,00 kg.
Primăria s.Constantinovca
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 9 (beneficiari) x 5,0 kg = 45,00 kg;
TOTAL – 45,00 kg.
Primăria s.Corpaci
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 9 (beneficiari) x 5,0 kg = 45,00 kg;
- Familii decedați la lichidarea avariei de la Cernobîl, 1 (beneficiar) x 10,00 kg = 10,00 kg
TOTAL – 55,00 kg.
COLETE
- serviciul APP, 9 (beneficiari) = 9 colete.
TOTAL – 9 colete.
Primăria s.Cuconeștii Noi
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 56 (beneficiari) x 5,0 kg = 280,00 kg;
TOTAL – 280,00 kg.
Primăria s.Fetești
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 2 (persoane) x 5 kg = 10,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 27 (beneficiari) x 5,0 kg = 135,00 kg;
TOTAL – 145,00 kg.
Primăria s.Gașpar
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 2 (persoane) x 5 kg = 10,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 17 (beneficiari) x 5,0 kg = 85,00 kg;
TOTAL – 95,00 kg.
Primăria s.Goleni
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 33 (beneficiari) x 5,0 kg = 165,00 kg;
TOTAL – 165,00 kg.
Primăria s.Gordinești
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 36 (beneficiari) x 5,0 kg = 180,00 kg;
- Familii decedați la lichidarea avariei de la Cernobîl, 1 (beneficiar) x 10,00 kg = 10,00 kg
TOTAL – 190,00 kg.
Primăria s.Hancăuți
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 1 (persoane) x 5 kg = 5,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 13 (beneficiari) x 5,0 kg = 65,00 kg;
TOTAL – 70,00 kg.
Primăria s.Hincăuți
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 36 (beneficiari) x 5,0 kg = 180,00 kg;
TOTAL – 180,00 kg.
Primăria s.Hlinaia
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 4 (persoane) x 5 kg = 20,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 8 (beneficiari) x 5,0 kg = 40,00 kg;
TOTAL – 60,00 kg.
Primăria s.Lopatnic
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire
la domiciliu, 22 (beneficiari) x 5,0 kg = 110,00 kg;
TOTAL – 110,00 kg.
Primăria s.Parcova
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 2 (persoane) x 5 kg = 10,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 43 (beneficiari) x 5,0 kg = 215,00 kg;
TOTAL – 225,00 kg.
Primăria s.Rotunda
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 14 (beneficiari) x 5,0 kg = 70,00 kg;
TOTAL – 70,00 kg.
Primăria s.Ruseni
ZAHĂR
- Copii aflați sub tutelă, 2 (copii) x 18,25 kg = 36,50 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 29 (beneficiari) x 5,0 kg = 145,00 kg;
TOTAL – 181,50 kg.
Primăria s.Stolniceni
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 11 (beneficiari) x 5,0 kg = 55,00 kg;
TOTAL – 55,00 kg.
COLETE
- serviciul APP, 1 (beneficiari) = 1 colete.
TOTAL – 1 colete.
Primăria s.Șofrîncani
ZAHĂR
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 38 (beneficiari) x 5,0 kg = 190,00 kg;
TOTAL – 190,00 kg.
Primăria s.Terebna
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 1 (persoane) x 5 kg = 5,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 30 (beneficiari) x 5,0 kg = 150,00 kg;
TOTAL – 155,00 kg.
Primăria s.Tîrnova
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 4 (persoane) x 5 kg = 20,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 19 (beneficiari) x 5,0 kg = 95,00 kg;
TOTAL – 115,00 kg.
Primăria s.Trinca
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 1 (persoane) x 5 kg = 5,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 18 (beneficiari) x 5,0 kg = 90,00 kg;
TOTAL – 95,00 kg.
Primăria s.Viișoara
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 5 (persoane) x 5 kg = 25,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 20 (beneficiari) x 5,0 kg = 100,00 kg;
- Familii decedați la lichidarea avariei de la Cernobîl, 1 (beneficiar) x 10,00 kg = 10,00 kg;
TOTAL – 135,00 kg.
Primăria s.Zăbriceni
ZAHĂR
- Persoane cu dizabilități, 6 (persoane) x 5 kg = 30,00 kg;
- Serviciul îngrijire la domiciliu, 41 (beneficiari) x 5,0 kg = 205,00 kg;
TOTAL – 235,00 kg.
- Obligă Comisiile locale pentru distribuirea ajutoarelor umanitare să respecte actele legislative și normative cu privire la ajutorul umanitar, să distribuie ajutorul umanitar în strictă conformitate conform listelor primite de la MMPSF al Republicii Moldova (responsabil primarul localității, șeful DASPF Edineț dl.Vladimir Hristescu). În cazul necesităților apărute pentru modificarea listelor de beneficiari a ajutorului umanitar, Comisia locală efectuiază modificările respective numai după coordonarea prealabilă cu MMPSF (responsabil șeful DASPF Edineț dl.Vladimir Hristescu de comun cu primarul localității). Comisiile locale a înmîna ajutorul umanitar personal beneficiarului, care semnează, personal, în lista de primire a ajutorului. A interzice primirea ajutorului și/sau semnarea în liste de către rudele beneficiarului. În situația, cînd beneficiarul, din diferite motive, nu este la fața locului (la adresa indicată în liste), ajutorul umanitar se restituie DASPF Edineț, cu distribuirea ulterioară conform indicațiilor MMPSF (responsabil, primarul localității și șeful DASPF dl.Vladimir Hristescu). Faptul neînmînării ajutorului umanitar și returnarea la DEASPF, comisia locală îl indică în procesul verbal. Se atenționează Comisiile locale, că nu au împuterniciri de a decide modificarea litelor de beneficiari a ajutorului umanitarși nu sînt în drept de a redistribui ajutorul umanitar altor persoane decît cele indicate în listele primite de la DASPF Edineț, coordonate în prealabil cu MMPSF (responsabil primarul localității și șeful DASPF dl.Vladimir Hristescu).
- Obligă Comisiile locale de distribuire a ajutorului umanitar de a prezenta Comisiei teritoriale Edineț pentru ajutoare umanitare procesele verbale cu privire la distribuirea ajutorului umanitar (în original, semnate de primarul localității și membrii Comisiei locale) și listele distribuirii ajutorului umanitar (zahăr și colete cu produse alimentare) beneficiarilor, semnate de beneficiari (original sau copii autentificate, subsemnate de primarul localității și membrii Comisiei locale). Termen de prezentare, nu mai tîrziu de data de 10 mai 2016 (responsabil, primarii localităților).
- Privind contabilizarea procesului distribuirii ajutorului umanitar la nivel teritorial și local (primării, beneficiari).
Urmare a informației președintelui Comisiei teritoriale Edineț pentru ajutoare umanitare, dl.Valerian
Ciobanu, cu privire la modalitatea de contabilizare ajutorului umanitar suplimentar, zahăru și colete cu produse alimentare, în procesul circulației de la Agenția Rezerve Materiale pînă la beneficiar, Comisia teritorială Edineț pentru ajutoare umanitare:
- Obligă contabilitatea aparatului președintelui raionului de a lua la evidență contabilă ajutorul
umanitar, zahăr și colete cu produse alimentare, acordat de către Guvernul României, cu titlu gratuit pentru Republica Moldova, primit/recepționat de Comisia teritorială Edineț pentru ajutoare umanitare, conform facturii fiscale seria EWAB nr.000526333 din 03 mai 2016, în sumă totală de 72415,00 lei, (responsabil contabil șef dna.Valentina Călcîi). Distribuirea ajutorului umanitar suplimentar, zahăr și colete cu produse alimentare, Comisiilor locale să fie efectuat cu facturi fiscale interne și luat la evidența contabilă de către contabilitatea primăriei cu ulterioara distribuire beneficiarilor conform listelor prezentate de MMPSF prin intermediul DASPF Edineț (responsabil primarul localității și șeful DASPF dl.Vladimir Hristescu).
- Ia act de faptul, că la descărcare toate coletele erau integre, fără detereorări, cantitatea de zahăr
corespunde facturii fiscale
- Va asigura publicarea în publicația periodică ,,Curierul de Edineț cu plasarea pe pagina WEB a
Consiliului raional Edineț, a informației cu privire la distribuirea ajutorului umanitar suplimentar, zahăr și colete cu produse alimentare, primăriilor, condițiile de distribuire și categoriile de beneficiari de ajutor (responsabil dl.Valerian Ciobanu).
NOTĂ: Organizațiile non-guvernamentale (ONG) sînt invitate să se implice în procesul de monitorizare a distribuirii ajutorului umanitar. În acest scop, ONG-urile interesate vor prezenta o scrisoare de intenție în adresa Comisiei teritoriale Edineț pentru ajutoare umanitare (telefon de contact 0246-2-27-50). În cazul depistării anumitor erori sau fraude, ONG-urile vor anunța în scris președintele Comisiei teritoriale Edineț (Valerian CIOBANU) pentru ajutoare umanitare.
Responsabilitatea personală pentru corectitudinea distribuirii ajutorului umanitar beneficiarilor la nivel local se pune în seama primarului localității și șeful DASPF Edineț dl.Vladimir HRISTESCU.
Președintele Comisiei teritoriale Edineț
pentru ajutoare umanitare Valerian CIOBANU
Secretarul Comisiei teritoriale Edineț
pentru ajutoare umanitare Natalia TIMOTIN
membrii comisiei:
Anatolie GUȚU – medic șef IMSP Spitalul raional Edineț
Vladimir HRISTESCU – șef Direcție Asistență Socială și Prtecția Familiei
Galina MUSTEAȚĂ – șef Direcția Educație a Consiliului raional Edineț
Victor COZEARSCHI – președintele Consiliului raional Edineț a Sindicatului din Învățămînt
Igor NEPEIVODA – director SRL Edineț Gaz, consilier orășenesc, consilier raional
Larisa ZIMIN – consilier raional
Boris FEDORIȘIN – șef Oficiul Teritorial Edineț a Cancelariei de Stat
Daniela BANARU – consilier raional
Ivan OSTAFICIUC – primarul orașului Cupcini
Alexandru MANSUROV – președinte ONG ,,Inimă Deschisă,,